+38 063 244 54 75 masteriolev@gmail.com
Структура ідеальної історії
техніки / struktura idealnoyi istoriyi

Структура ідеальної історії

“Розповім вам три історії. Лише три історії і нічого більше” – саме цими словами розпочав свою промову перед випускниками Стендфорду Стів Джобс у 2005 році. Цей виступ переглянули мільйони людей по усьому світу. Історії, якими поділився засновник компаніїї Apple, продовжують надихати людей навіть після його смерті. Історії – це носії ідей, це віруси, які ми передаємо один одному.

Більшість людей недооцінюють історії, сприймаючи їх як щось банальне та повсякденне – накшалт розповіді про те, як я провів вихідні, чи як ми учора ходили вибирати мені нові штани. Та при правильному застосуванні історії допомагають не лише якось розважитися, вони можуть набагато більше.

Через історії ми можемо

– Передавати досвід;

– Працювати із запереченнями;

– Надихати на нові звершення;

– Піарити себе (самопрезентувати);

– Навчати – розповідати про складні речі простими словами;

– Передавати бачення цінностей свіжим працівникам (формувати корпоративну культуру);

– Переконувати;

– Завоювувати довіру;

– Запам’ятовувати велику кількість непов’язаних між собою речей;

– І це лише початок;

Анатомія історії

Історії – це найпотужніший інструмент оратора. Саме тому до другого рівня курсу «Сучасна Ораторська Майстерність» я додав два заняття, які присвячені розробці та розповіді історій. І щоб відчути усю силу історій, ми з Вами розглянемо усі можливості використання їх на конкретних прикладах. А поки що давайте розглянемо основу  – елементи, які мають обов’зково бути у вашій історії, якщо Ви прагнете впливати на думки інших людей.

Ціль. Вам необхідно чітко усвідомлювати, яку ціль ви хочете досягнути, розповівши історію. Знаючи це, Вам буде набагато легше обрати історію для свого виступу.

Герой. Він має бути у кожній історії. Якщо Ваша історія призначена на роботу із запереченнями, то, в ідеалі, слухачі мають впізнати себе в героєві Вашої історії. Це не обов’язквого має бути вік чи стать. Герой на початку історії має бути в тій ситуації, в які зараз перебувають слухачі.

Це чудово можна продемонтруватися на прикладі вербування в МЛМ. Потенціним учасникам цього бізнесу успішні продавці будуть розповідати історію свого успіху. Усі ці історії розпочинаються одинаково – колись я був таким як і Ви – я багато працював та грошей вистачало лише на те, щоб вижити. Та ось одного дня один з друзів запропонував мені долучитися до компанії «роги та копита». У мене була багато сумнівів… Сподіваюся ідея зрозуміла.

Структура. Ще в школі нас навчили використовувати триактну структуру (можливо, в школі це називалося простіше): вступ, основна часатина та кінцівка.

На початку історії ми вводимо слухачів в курс подій – відповідаємо на запитання “хто?”, “де?” та “коли?”. На початку кінофільму ви знайомитеся з головним героєм та обстивинами, в яких будуть відбуватися подальші події.

Основна частина – це натриваліша частина, в які розгортаються основні події з героєм. Ми бачимо як в житті героя трапляються зміни і як він намагається з ними справитися. Ближче до завершення знаходиться точка максимального напруження – апогей. Це ті кадри кінофільму, в яких герой та антигерой зустрічаються лицем до лиця.

В закінченні ми розповідаємо про життя герой після випробовування, показуємо зміни, які трапилися в ньому та розповідаємо про ті висновки, до яких він дійшов.

Конфлікт. Для того, щоб історія тримала в напрузі слухачів, у ній має бути протистояння. Класичним є протистояння двох персонажів – поліцейський та бандит, принц та дракон, студент та вахтер. Також протистояння може бути внутрішнім – людина з певними цінностями потрапляє в новий для себе світ. Нове середовище вимагає від нього змін. У слухачів виникає питання що зміниться? Переконання зміняться під дією середовища і воно поглине героя чи герой проявить себе та трансформує середовище довкола себе.

Чудовим прикладом історії, в якій присутні два види конфлікту, є кінофільм “Суспільство мертвих поетів” з Робіном Уільямсом в головній ролі. Фільм розповідає про те, як одного дня «нестандартний» вчитель потрапляє в «стандартну» школу. Нам лише залишається спостерігати за протистоянням особистості та системи.

Переродження героя. Герой, проходячи впродовж історії, через різноманітні випробування, змінюється. І чим радикальніші ці зміни, тим більше вираженішим буде мотиваційний ефект. Найчастішим таке переродженням стає фраза “із цього я зробив для себе кілька висновків”. Тобто, пройшовши через випробування, я став мудрішим, я позбувся ілюзорного уявлення, яким захищався від світу.

Мало мати про історію, їй необхідно надати ознак вражаючої історії. Тому, перед виступом перевірте чи має ваша оповідь необхідну структуру, чи проявляється в ній конфлікт, чи є у ній виражений герой, який в кінці історії зазнає трансформації.

Степура АндрійІ на завершення поділюся з Вами лайхаком – починайте збирати історії вже зараз. Заведіть собі спеціальний блокнот у який кількома словами занотовуйте історії з власного життя та вражаючі історії, які Вам вдалося від інших людей. Професійні американські спікери, гонорари яких вимірюються п’ятизначними сумами за одни виступ (і це не в гривнях) регулярно поповнюють свою колекцію історій.

Якщо Вам цікава тема історій, якщо Ви шукаєте нові інструменти як для роботи з власним іміджем, бажаєте надихати своїм колег чи підлеглих на нові звершення чи просто бажаєте вміти розважити друзів вдало підібраною історією, запрошую взяти участь в курсі “Сучасна Ораторська Майстерність”. Як учасник курсу Ви отримаєте доступ до великої кількості відео записів розноманітних історій у виконанні професійних ораторів.

А на завершення цього допису пропоную вашій увазі один з найулюбленіших виступів та тему історій “Ей, вчителю, зроби цікавіше”. Як на мене, то тут дуже влучно розкривається сутність історій в процесі навчання.

Leave a comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

ДЯКУЄМО
Ваш екзепляр успішно надіслано на вашу поштову скриньку.