|

Успішні виступи на TED за 5 хвилин

Якщо ви такий cамий фанат публічних виступів, як і я, то говорити вам, що таке TED є зайвим. Кожна людина, яка була хоча б на одній з конференцій цієї організації, на все життя запам’ятає цей досвід. Незалежно від того, чи вона була спікером чи слухачем.

Кріс Андерсен – очільник цієї організації. Саме під його керівництвом TED виріс від локальної щорічної конференції до проєкту, який охопив увесь світ. Ця людина, як ніхто інший, знає, що має бути у виступі, який може змінити життя слухачів. І саме цій темі він присвятив свою книжку «Успішні виступи на TED. Рецепти найкращих спікерів». Про неї ми сьогодні й поговоримо.

Ця книжка – спроба Кріса проаналізувати найкращі виступи та виявити ті інгредієнти, які допоможуть зробити незабутніми й ваші виступи. А щоб вам було краще зрозуміло ідеї автора, він додав величезну кількість прикладів виступів, які на нього справили найбільше враження… як позитивне, так і негативне.

Ось кілька ключових ідей.

1. Спочатку була ідея

Розпочніть підготовку до виступу з пошуку ідеї, якою хочете поділитися з іншими. Якщо вона справді цінна, то ви здатні на сильну промову. Ідея – ядро вашого виступу.  І це не обов’язково має бути якась проривна ідея чи відкриття. Інколи вона може бути досить банальною. Та завдяки тому, що ви її подаєте через власний досвід, вона набуває нових забарвлень.

На жаль, бувають спікери, які виступають лише тому, що нестримно хочуть опинитися в центрі уваги. Вони можуть бути красномовними та харизматичними. Та коли виступ завершується, у голові слухачів не залишається нічого. 

2. Слова мають магічну силу

Хоча мова ввійшла в наше повсякденне життя дуже давно, ми дотепер не усвідомлюємо усієї сили цього інструменту. Вам як спікеру необхідно приділити багато часу для опанування цього потужного засобу впливу.

Завдяки словам ви можете  змусити інших побачити те, чого не існує в природі. Наприклад, ви можете сказати: «Уявіть слона з пофарбованим у червоне хоботом, який помахує ним з боку в бік у такт гігантського помаранчевого папуги, що пританцьовує на голові слона, вигукуючи: «Ушквармо фанданго!» І ви уявили це – ваша уява під впливом слів створила те, що ви ніколи не бачили в реальному житті. 

Та якби опис звучав як: «Уявіть представника виду Loxodonta cyclotis з витягнутою рухомою носовою частиною морди, пофарбованою у колі Pantone 032U, який виконує коливальні рухи…». Прохання залишилося тим самим, але уява не горить бажанням малювати образ за таким науковим описом.

Цей експеримент чудово показує, як професійно можна користуватися словами для того, щоб ділитися власним досвідом, створюючи віртуальну реальність лише за допомогою слів.

3. Оберігайтеся пасток

Бувають спікери, які не вельми розуміють ідеологію TED і як результат – з тріском провалюють свій виступ. 

Першою з таких пасток є виступ-самореклама. Спікер у назві виступу дає заманливу обіцянку поділитися з публікою якоюсь дуже класною ідеєю. Та протягом усього виступу спікер розповідає про те, якими щасливими стали його клієнти після зустрічі з ним. Це все.

Кріс Андерсен нагадує, що виступ – це перш за все про «давати», а не «брати». Будьте щедрими і діліться щиро власним досвідом та ідеями, які допоможуть іншим стати ще кращими.

Друга пастка – це хаотичність. Причина тут одна – безвідповідальна підготовка. Або радше відсутність будь-якої підготовки. А деякі спікери навіть вихваляються цим, розпочинаючи свої виступи словами: «По дорозі сюди я думав, про  що б це вам розповісти…». Так, спікер може бути експертом у своїй темі. Та якщо він не приділить належної уваги підготовці, то згає таким виступом коштовні хвилини життя своїх слухачів.

Третя пастка – нудна структура. Спікер довго розповідає про свою компанію або вдається в деталі, які не стосуються основної ідеї самого виступу. Слухачі поволі починають позіхати, і від сну їх рятує лише те, що у спікера є лише 18 хвилин на те, щоб розкрити свою ідею.

4. Подбайте про те, щоб у виступі була наскрізна тема

Буває так, що хоча виступ і має план, та провалу йому не уникнути. Виною може бути відсутність наскрізної теми. Це той канат, який об’єднує всі елементи промови. Наприклад, якщо ви хочете поділитися трьома історіями, то висновки з них мають стосуватися однієї теми.

У книжці «Успішні виступи на TED» автор пропонує вам записати тему свого виступу за допомогою одного речення, в якому буде не більше 15 слів. Це речення має розповісти, про що буде ваш виступ.

Ось кілька прикладів:

– Вразливість – це дар, а не прокляття.

– Онлайн-відео зробить революцію в освіті.

– Свобода вибору робить нас менш щасливими.

Бажаєте знайти ще більше ідей щодо крутих вступів?

Переконаний, що ви вже відчули наскільки ця практична книжка може стати для вас корисною. А те, про що я вам розповів, – це лише краплина в морі, адже тут ви ще зможете дізнатися і про завоювання довіри публіки, і про те, як ефективно використовувати слайди, і про те, як розповідати історії… Цей список можна було б продовжувати й продовжувати.

Якщо ви бажаєте прочитати цю книжку, то придбати її можна буде тут: Наш Формат | Yakaboo

“Успішні виступи на TED” – це лише одна з небагатьох україномовних книжок на тему красномовства. Якщо вам цікаво які ще книжки про публічні виступи можна почитати, то запрошую вас у допис “Книжки про ораторське мистецтво”.


Онлайн-курс “Постановка голосу та мовлення”

Попереду у вас 4 тижні роботи над собою. За цей час ви:

  • розширите свій словниковий запас;
  • виробите стратегію розвитку власного голосу;
  • дізнаєтесь як влаштований голосовий апарат та за рахунок чого ви можете зробити свій глос сильнішим та приємнішим;
  • почнете бережніше поводитись з голосом (голосова гігієна);
  • відчуєте, що голос – це частина вас.
  

Схожі записи

Один коментар

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *