Цікаві теми для виступу перед аудиторією знайти важко. Тут і власні інтереси необхідно дослідити та й про вподобання слухачів не забувати. Оскільки, питання вибору теми для публічного виступу постає перед багатьма людьми, то давайте сьогодні раз і назавжди розберемося де шукати теми для публічних виступів.
Оратор – це людина, яка говорить. Вміти красиво розповісти про будь-що – це зовсім не ціль для проходження місячного курсу з ораторської майстерності. Навіть якщо навчитесь професійно та зі знанням справи говорити про ніщо, але не це головне. Публічний виступ для оратора починається з бажання сказати щось, що буде цінним для слухачів.
Інколи, на тренінгу виникає питання про те, тема для виступу перед аудиторією буде цікавою. І ця ситуація трапляється доволі часто. Основна порада звучить так: тема Вашого виступу лежить на перетині ваших інтересів та інтересів Ваших слухачів. Ось кілька напрямків для пошуку теми виступу:
Пам’ятайте – оратор починається з бажання сказати щось цінне для слухачів.
Найкраща тема для виступу перед аудиторією – це тема, яка знаходиться на перетині інтересів – ваших та вашої аудиторії. Основне завдання – власне знайти те, що лежить на перетині цих двох елементів. Визначення цих елементів дуже важливе для вдалого виступу.
Для початку сядьте та випишіть список усіх тем, які вас зачіпають: як у професійному плані, так і особистому. П’яти хвилин буде достатньо для того, щоб знайти потрібні – це теми, які одразу спадуть вам на думку. Та, якщо ви маєте достатньо часу, то пропоную взятися і зануритись у цю тему хоча б на пів години. Звісно, з вимкненим телефоном та соцмережами. Якщо ми говоримо про професійні теми, то тут усе просто – говорите про те, у чому маєте найбільше досвіду, про те, що у вас добре виходить.
З особистими темами трішки складніше – тут необхідна спостережливість та чесність. Що вас виводить з рівноваги? Над чим у собі ви хотіли б попрацювати? Наприклад, я одного разу усвідомив, що мене зачіпає тема «мотиваційна складова у публічних виступах». Мені захотілось показати людям, що до цієї категорії належать не лише виступи Ніка Вуйчіча, Бодо Шефера чи Ентоні Роббінса. До цієї когорти належить кожен спікер, який ставить перед собою ціль, не просто поінформувати, а створити у слухачів бачення актуальної та бажаної цілі і, тим самим, мотивувати їх до дії.
Завдання проінформувати слухачів простіше. Спікер був послідовним і зрозумілим? Його виступ вдався. Якщо ж ми все розповіли і пояснили, але опісля ніхто так і не скористався отриманими знаннями, то для спікера це провал. Навіть якщо після його виступу слухачі аплодували стоячи.
Нам легко визначити ефективність «проінформувати» – робите опитування, проводите тести на розуміння і, вуаля – оцінка вашої роботи перед вами. З «мотивувати» не все так просто.
Інколи людина може втілити почуту ідею через місяць чи, навіть рік, після вашого виступу. І вам залишається вимірювати успішність виступу за кількістю відгуків людей, які діляться своїми досягненнями у соціальних мережах чи надісланих вам особистих повідомленнях чи електронних листах.
Та якими б складними не були мотивуючі виступи, я закликаю вас використовувати саме їх. Так, вони потребують більше зусиль – як в плануванні, так і у реалізації. Так, вони накладають більше відповідальності. Та саме вони допоможуть вам знайти однодумців та більше можливостей змінити цей світ на краще.
Цікаві теми для виступу перед аудиторією рідко коли бувають неповторними. У цьому світі насправді не так багато оригінальних, по своїй суті, ідей. З часів Стародавнього Риму та Стародавньої Греції, в яких зароджувалися публічні виступи, як мистецтво, у потребах людей не відбулося багато змін. Змінились способи їх задовольняти, але не сама суть. Ми хочемо реалізувати себе, ми хочемо поваги та визнання. Стрімкий розвиток техніки змінює суспільство та створює нові теми, але головні запитання, на які людство шукає відповідь – залишаються тими самими. Чи ці теми є банальними? Можливо. Чи про них уже не треба говорити? У жодному разі. Є дві причини, які дозволяють говорити на тему, на яку, здавалося б, уже все сказано.
По-перше, ваш особистий досвід робить вашу подачу унікальною. Саме тому, я завжди раджу своїм клієнтам розкривати у виступі своє бачення вирішення проблеми, через додавання персональних історій. Розповідайте, як ви зіштовхнулися з проблемою, які були наслідки, як ви вийшли з цієї ситуації та яких висновків дійшли.
По-друге, є різниця між знанням та усвідомленням. Яка різниця? Знання статичні – вони просто є, лежать собі в окремо виділеній комірчині, архіву вашого мозку. І все, більше нічого. Просто займають своє ліжко-місце у вашому готелі. Ще й споживають енергію. А от усвідомлення – це вже динаміка. Усвідомлення – це знання помножене на мотивацію.
Більшість курців знають про те, що куріння вбиває. Та вони нічого не роблять. Просто подумки себе картають, коли купують чергову упаковку цигарок та читають славнозвісні попередження. Хтось навіть себе втішає тим, що «якщо прочитав, то значить у мене добрий зір».
Усвідомлення породжує дію – кинути палити, чи, наприклад, звільнитися з роботи, яка не приносить жодного задоволення.
Звісно, якщо ви вибрали тему «вплив карет на інфраструктуру міста», то мушу попередити про те, що ви запізнилися на декілька століть. У всіх інших випадках – тема заслуговує на те, щоб ви нею поділилися.
Якщо тема стосується вашого особистого пережитого досвіду і є люди зі схожою проблемою, але вони не знають, що її можна вирішити (або не варто вирішувати) вашим способом? Що ж, це і є той знак, якого ви чекали, це той сигнал з космосу, що цією темою необхідно поділитися.
Які три слова сказати найважче? Ви усі їх добре знаєте – “Я люблю тебе”. Коли випадає нагода їх сказати, вас сковує страх невідомого… Що ви почуєте у відповідь? І чи взагалі та відповідь буде?
“Андрію, ти зібрався мені розповідати про любов? Це блог про ораторське мистецтво чи форум про стосунки?” – запитаєте ви мене. І я далі проситиму вас потерпіти. Повірте – це все той самий блог про ораторське мистецтво.
А початок такий незвичний, бо сьогодні поговоримо про те, як полюбити тему свого виступу. Як показує життя, – не завжди ми обираємо тему… інколи вона обирає нас. Якщо ви потрапите в таку незручну ситуацію (або вже опинилися в ній), то цей допис знайшов вас вчасно.
Кілька років тому до мене звернулися з несподіваною пропозицією, яка мене здивувала. Мені запропонували виступити на одній конференції з темою “Розвиток персонального бренду у Facebook”. Я неймовірно люблю публічні виступи, але тут було одне “але” – у той час я публікував півтора дописа в місяць. А ви, мабуть, розумієте, що це трішки не те, чого очікують від експерта, адже очікують інший масштаб досвіду. Того дня я відмовився.
Я за те, що не на всі пропозиції необхідно погоджуватися. Та якщо ви вже погодилися і тільки зараз усвідомили, на що підписалися, то ось кілька стратегій, що допоможуть підвищити градус любові між вами та темою вашого виступу.
Якщо ви не горите темою виступу, то немає навіть мізерного шансу, що ви зможете своїм виступом запалити слухачів. Нуль цілих, нуль десятих. Ми не можемо іншим дати те, чим самі не володіємо.
Результати таких “сухих” та формальних виступів доволі плачевні: спікер убиває свою самооцінку, а публіка не розуміє сенсу виступу. Усі в програші. З цим треба щось робити.
Якщо ви вже прийняли естафетний смолоскип спікера, і час та місце вашого виступу/страти уже визначено, то вам залишається лише одне: полюбити тему свого виступу. А щоб ваше “Я люблю тебе” звучало максимально щиро, пропоную вам три способи для досягнення омріяного стану.
Пропоную звернутися до власних цілей та подивитися, як саме цей виступ допоможе наблизитися до однієї з них. Ось вона – сила поставлених цілей – кожен крок набуває сенсу та мотивує вас ще з більшою наснагою рухатися до своєї заповітної мети.
На цю тему є чудова історія.
Ця жінка хотіла стати видатною авіаторкою, та була одна проблема: вона народилася у світі чоловіків. На початку 19 століття в США жінки мали значно менше прав у порівнянні з чоловіками. А ще більше ситуацію погіршували стереотипи стосовно можливостей та ролі жінок у суспільстві. Тому наша героїня, щоб хоча б якось вписатися у цей світ, була соціальним працівником.
Одного чудового дня задзвонив телефон. Голос зі слухавки повідомив, що знайдено кошти для організації жіночого трансатлантичного перельоту. І оскільки перша кандидатка вже відмовилась, то цю роль тепер пропонують їй. Організатор також висловив сумніви стосовно вправності жінки у керуванні літаком, тому до неї буде прикріплено двоє чоловіків, які зроблять за неї усю роботу. Та переживати їй не слід, за все їй солідно заплатять… якщо звісно вона не загине в цьому перельоті.
І хоча пропозиція була подана доволі принизливим тоном, жінка погодилася. Вона розуміла, що те, що на неї очікує зараз, – це лише сходинка до заповітної мрії – стати першою жінкою, що здійснить трансатлантичний переліт.
Ця подорож завершився успішно і вона стала першою жінкою, яка перетнула Атлантичний океан… у ролі пасажирки літака. Згодом, даючи інтерв’ю, наша героїня сказала: «Увесь час літаком керував Шульц, а я була лишень багажем, як лантух з картоплею». Завдяки цьому польоту вона побачила наскільки багато небезпек на неї очікує та до чого необхідно бути готовою.
Лише через п’ять років вона увійде у світову історію авіації як перша жінка, яка самостійно перетнула Атлантичний океан. Увесь світ знає цю сміливу жінку як Емілію Екхард.
Можливо, ваш виступ і не є настільки масштабним проектом, як переліт між континентами, та вам необхідно зосередитися не над цим. Усе, що вам необхідно, так це зрозуміти до якої вашої цілі може наблизити вас ця презентація. Адже у вас є мрія, для досягнення якої треба виступати публічно?
Любов з першого погляду – це чудово. Та не завжди буває так. Здебільшого ви знайомитесь з людиною. Ніби нічого особливого, та проходить трохи часу і ви пізнаєте її більше. Виявляється, у вас так багато спільного, а ще ви бачите, у чому неповторність цієї людини. Так крок за кроком ви приходите до усвідомлення любові.
Це чудовий підхід до зближення з неблизькою вам темою виступу. Розпочніть детальніше вивчати тему, дізнавайтеся про думки інших людей, досліджуйте сильні сторони. А тут враз і закохаєтесь по самі вуха, безрозсудливо та самовіддано. І після цього ніщо вас не зможе зупинити… , навіть COVID-19 не стане вам на заваді.
Більшість виступів (онлайн та оффлайн) навіюють нудьгу на слухачів своєю сухістю. Спікер, намагаючись бути максимально лаконічним, зводить весь виступ до певного алгоритму. З одного боку, це круто – лаконічність та структурованість високо цінується в сучасному світі. Але якщо у виступі немає емоцій, то презентація ніколи не стане WOW.
Одним зі способів оживити ваш виступ може бути сторітелінг. Так-так, той самий спосіб, який врятував від нудьги не один мільйон спікерів за всю історію людства.
Наприклад, Авраам Лінкольн, легендарний президент США, добре усвідомлював силу розказаної історії. Саме тому він мав блокнот, до якого записував усі історії, з якими стикався в житті. А коли необхідно було виступати, то він звертався до свого архіву історій, в якому неодмінно знаходив яскраву оповідку, що рятувала його промову.
Що робити вам?
Пошукайте історії з власного життя, які підсилять вашу презентацію, сповнять її емоційністю та запалом.
Якщо вам необхідно провести виступ на тему «Цінності та візія компанії» і при цьому у вас на руках лише готові слайди із суцільними штампами, на кшталт, «індивідуальний підхід», «розвиток особистості кожного працівника», то вдало підібрана історія реанімує ваш виступ.
А це значить, що вам виступати буде в кайф, а ваша аудиторія отримає шанс, замість смертельної нудьги, пережити відчуття піднесення та натхнення.
Невеликий лайфхак на завершення. Якщо вам не вдається знайти вдалу історію зі свого життя, то скористайтесь життєвим досвідом друзів і колег. Товариські посиденьки в кафе, чашка ароматних чаю-кави та задушевна розмова дозволять швидко віднайти сильну історію.
Я трішки вас обманув, коли сказав, що пропоную вам три способи. Слово «спосіб» для багатьох означає один з варіантів. Тобто, коли вам пропонують три способи, як зробити неймовірно смачнющий торт, то насправді вам пропонують обрати один із них.
Я теж вам сьогодні запропонував варіанти, ось тільки вам немає потреби обирати між ними. Беріть усі три, хай вони підсилюють одне одного. І тоді ви не будете обирати цікаві теми для виступу перед аудиторіює, а будете їх самі робити цікавими.
Громадяни України! Що ми чуємо сьогодні? Це не просто вибухи ракет, бої, гул авіації. Це…
Фокуси мовлення (мови) - це психологія впливу в чистому вигляді. Якщо уникати надскладної наукової термінології,…
Самопрезентація багатьом дається важко. Здавалося б, що може бути складного у тому, щоб коротко розповісти…
Артикуляційна гімнастика дозволить вам говорити чіткіше, але це лишень технічний бік... Насправді ви отримаєте значно…
Якщо ви хоча б краєм вуха чули про публічні виступи, то про таку людину, як…
Ми щодня розмовляємо. Це для нас стало настільки звичним процесом, що не помічаємо, наскільки важливу…
This website uses cookies.
View Comments
Супер