Ораторська амнезія або що робити якщо Ви забули про що говорити?

Ораторське мистецтво є досить стресовим мистецтвом. Багатьох кидає в холодний піт, коли вони уявляють як посеред публічного виступу забувають про що говорити дальше. Причин для цього може бути багато – не підготувалися або готувалися в останню мить, несподівано у когось задзвонив телефон… Як діяти в таких випадках?

Пропоную Вашій увазі чотири стратегії виходу з цієї скрутної ситуації.

Перейдіть до пункту свого виступу, який пам’ятаєте. Відкрию Вам невелику таємницю, яку невтомно повторюю на курсах з ораторської майстерності, – ніхто не знає про що Ви будете говорити. Тому якщо Ви перескочите з другого пункту свого плану на четвертий – цього ніхто не помітить. Можливо, хіба що помітить Ваша мама/чоловік/подруга, перед якою Ви учора тренували свій виступ. Та повірте – вона нікому про це не розповість. А що робити якщо Ви взагалі не памятаєте про що говорити дальше? Тоді знайомтесь з наступним варіантом…

Повторить усе, що говорили іншими словами. Якщо ідею повторити кілька разів разів, то шанси на те, що її запам’ятають збільшуються. Також Ви можете не лише повторювати, але й заглибитися в те, що вже розповіли, розкривши нові деталі. Ви не пам’ятаєте про що говорили? Тоді…

Зробіть крок в сторону – перейдіть на суміжну тему. Перейдіть до теми, в якій Ви відчуваєте себе сильними. Недарма військо воліє битися на своїй території. Адже воно краще знає всі нюанси. Розгляньмо як застосувати цей прийом на прикладі. Ви розповідали «Етапи становлення власного малого бізнесу». І ось в один момент стрес Вас перемагає і Ви забуваєте про що казати дальше. Тоді настав час перейти до суміжної теми. Якої? Наприклад:

  • чому власне необхідно цим займатися;
    стереотипи стосовно власного бізнесу;
  • як ментор (консультант, наставник) може допомогти у розвитку бізнесу;
  • розпочинати бізнес самому чи шукати напарника;
    І це лише кілька варіантів, які прийшли в мою голову зараз. Вірю, що ви згенерували б ще кілька десятків можливих тем, що допомогли б вийти з цієї неприємної ситуації.

Цей підхід чудово показано у чи не найпопулярнішому студентському анекдоті про блохи.

Прийшов студент іспит з біології здавати, а знає тільки один квиток – про бліх. Ну зайшов він до аудиторії, взяв білет, читає – “собаки”.
Він починає: – Собаки – тварини розряду ссавців, вони мають 4 лапи та хвіст, які покриті шерстю. А в шерсті напевно живуть блохи, а блохи – це …

Екзаменатори подумали та сказали ще один квиток брати … Він бере – “кішки”.

Студент знову: – Кішки – це тварини, які мають 4 ноги, довгі вуса і хвіст. Також є волосяний покрив, в якому напевно є блохи, а блохи – це … Екзаменатори замешкалися …

Найголовніший не розгубився і каже: – Юнак, а що ви можете сказати нам про риб?

Студент: – Риби – це тварини, тіло яких вкрите лускою. Ну а якби вони мали шерсть, то там точно водилися б блохи. А блохи – це …

Припустимо і цей варіант Вам не підійшов, чи є ще варіанти для виходу з цієї скрутної ситуації? Залишився ще один варіант.

Передайте частину ініціативи слухачам. Якщо Ви не знаєте про що говорити дальше – нехай тоді говорять слухачі. Поставте запитання, взнайте їх думку стосовно речей, про які ви вже розповіли. Коли ви почнете вести діалог, Вам стане набагато легше, а це дасть можливість згадати про що ж говорити дальше. І знову виникає банальне запитання – ну, поговорив я з публікою і що дальше? Якщо пам’ять до Вас так і не повернулася – подякуйте слухачам за думки, якими вони ділилися з Вами, підбийте підсумки (третій прийом) та подякуйте за увагу.

Одного разу читаючи автобіографічну книгу Чака Норріса “Усім бідам на зло” зустрів такий цікавий факт – будучи кількаразовим чемпіоном з карате, Чаку Норрісу жодного разу не довелося застосовувати свої навички у вуличній сутичці з хуліганами. Мені здається, що володіння навичками самооборони додає їх власнику впевненості. І ця впевненість відлякує людей, що вічно просять сигарету чи не знають котра година.

Те саме стосується і навичок виходу зі складної ситуації несподіваного нападу ораторської амнезії. Володіння цими прийомами зменшує ваше напруження і разом з цим зменшує ймовірність їх застосування.

Бажаю Вам успішних виступів, що змінюватимуть цей світ на краще.


Онлайн-курс “Постановка голосу та мовлення”

Попереду у вас 4 тижні роботи над собою. За цей час ви:

  • розширите свій словниковий запас;
  • виробите стратегію розвитку власного голосу;
  • дізнаєтесь як влаштований голосовий апарат та за рахунок чого ви можете зробити свій глос сильнішим та приємнішим;
  • почнете бережніше поводитись з голосом (голосова гігієна);
  • відчуєте, що голос – це частина вас.
  

Схожі записи

Один коментар

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *