fbpx
Вимоги до сучасних публічних виступів

Вимоги до сучасних публічних виступів (частина 1)

Вимоги до сучасних публічних виступів уже не ті, що були 20 років тому. Хоча яких там 20, – 16 років тому. Адже Фейсбук змінив правила гри, почавши діяти 4 лютого 2004 року. У зв’язку з цим ораторське мистецтво безповоротно змінилося. І ті оратори-динозаври, які виступали ще в дофейсбучну еру, сьогодні приречені вимерти…, якщо не захочуть еволюціонувати. Ось така жорстока ораторська еволюція.

Що робити вам, щоб не потрапити до касти обраних, про яких ніхто завтра і не згадає? У цьому дописі дам кілька порад, що піднімуть вас на кілька щаблів ораторської еволюції. Звісно, якщо ви не обмежитесь лише читанням.

1. Дайте “хліба” і “видовищ”

Ми живемо в епоху інформації. Вона повсюди – відео на ютубі, дописи у фейсбуці, написи на паркані та стіні під’їзду. Кожен обирає своє джерело. Завдяки цьому ми запросто можемо отримати освіту, навіть не вступаючи до навчального закладу – онлайн курс чи індивідуальне навчання у профі дасть змогу вам швидко вирости до експерта. 

Тобто з інформацією (хлібом) у нас проблем немає жодних. Точніше проблема в тому, що того «хліба» забагато, і у багатьох трапляється інформаційне перенасичення.

Але їсти хліб не цікаво, якщо є вибір з варення, масла і різних намазок. Так і з публічним виступом – на суху інформацію можна накласти плястерку емоцій. Я маю на увазі не театральну драму в стилі «О, бідний Йорік, я знав його колись». Люди хочуть справжніх емоцій. 

І тут в пригоді вам стануть жарти, сторітелінг, метафори й ще кілька менш відомих, але від цього не менш потужних технік. Та про них детальніше поговоримо пізніше, адже в цьому дописі хочу вам змалювати загальну картину.

2. Ставте питання: «А навіщо це робити?»

Вам не буде складно згадати виступ, на якому спікер розповідав про щось дуже практичне. Але все, що залишилось вам у спадок з цієї презентації, – знання. І більше нічого. Спікер розраховував, що розповість вам,  що робити, й ви це зробите. Але щось пішло не так…

Чи курці знають той сумний факт, що куріння може призвести до раку? О, так. Вони це добре знають, бо читають цей напис частіше, аніж депутати перевіряють стан свого швейцарського рахунку. І що з цього? 

Знання не дорівнюють дії.

Ораторське мистецтво – це вміння впливати та допомагати іншим змінюватися. А без мотивації тут ні туди ні сюди. 

От і спікеру додалося бонусне завдання – не лише розповісти що робити, але ще й дати поштовх до дії – поділитися своєю енергією та баченням. 

Що стане тут вам у пригоді?

Перш за все вміння розповісти про проблему, а вже потім переходити до рішення. Проблема продає рішення – це добре знають усі професійні продавці. І не тільки знають, але й вміють коректно використовувати.

Важливо пам’ятати, що велика кількість проблематики може зруйнувати довіру між вами та аудиторією. Для них ви будете носієм негативу. 

Є ще одна річ, як може підвищити мотиваційність ваших виступів – це сторітелінг. Я вже про нього згадував у попередньому пункті. Розкажіть історію про людину, яка вже скористалася вашою ідеєю й отримала круті результати. 

У цьому плані немає рівних MLM-никам  (від англ. multilevel marketing, MLM – багаторівневий маркетинг). Майже кожен, хто досяг висот на цьому полі, може розповісти свою історію: «Був Іваном, а став паном». Це один з класичних сюжетів, який розповідає про становлення успішної людини, яка колись була ніким.

3. Онлайн + оффлайн

Прямі трансляції, вебінари, сторіси вже давно стали частиною нашого повсякденного життя. А окрім цього, вони стали платформами для онлайн-виступів. Та думаю, що не здивую вас, якщо скажу, що не всі спікери наважуються себе спробувати в цьому полі.

Карантин, який був породжений панікою COVID-19, спричинив активний розвиток онлайн-спікерства. А тому навіть ті, хто вже роками відкладав вихід у прямий ефір, отримали чарівний пендель. Їхні виступи були так собі, але це не головне. Головне, що ринок онлайну почав швидко розширюватися, а значить і конкуренція за увагу виросла теж. 

Про що це я?

Та про те, що треба якомога раніше напрацьовувати навичку онлайн-виступів. Тут ораторське мистецтво має свої нюанси, фішки та техніки. 

Сучасний спікер має вміти однаково потужно виступати на будь-якій платформі. Він завжди має уважно відслідковувати тренди, постійно вчитися та розуміти особливості кожної онлайн-платформи.

4. Персональний бренд та продажі

У вас може бути різне відношення до цих понять – ви можете ними захоплюватися, ви можете кривитися, коли чуєте ці слова, але ігнорувати силу цих двох стихій не варто.

Публічний виступ завжди був ефективним інструментом створення сильного персонального бренду. Навіть якщо спікер собі не ставив за мету сформувати в головах аудиторії образ експерта, він усе одно робив це.

Які постаті ви пам’ятаєте з уроків історії? Кожна з них рано чи пізно опинялася в центрі уваги та починала говорити. 

І ще кілька слів щодо продажів. 

Ми завжди щось продаємо – ідеї, товари, свою експертність. А тому без деяких принципів продажів (у тому числі й без роботи із запереченнями) вам не обійтись. Тема ця ширша за посмішку Чеширського кота та глибша за Маріанський жолоб, тому в блозі відведу їй не один і не два дописи. Головне наберіться терпіння і ви будете в захопленні від тої інформації, якою я з вами поділюся вже скоро.

5. Уміння працювати з негативом

Ми не просто живемо в інформаційну епоху. Ми заражаємося і хворіємо на неї. Завдяки сучасним технологіям живого спілкування стало в рази менше. А інформація, яка блукає серверами всесвітньої мережі, створює досить специфічне мислення в людей, які цю інфу споживають.

Менша соціалізація та специфічна інформація породили такий тип людини, якого гомо-критикос. Або якщо говорити повсякденною мовою – то їх ще називають хейтерами і тролями.

Сумна статистика така: що яскравіша особистість, то більше таких специфічних особистостей поспішають висловити про неї свою «незаангажовану» думку.

Вам до цього необхідно бути готовими – тут є безліч класних та корисних штук. Хоча зараз не буду розповідати усіх класних технік та фішок, та якщо вас ця тема зацікавила, то раджу погуглити поняття «психологічне айкідо». Автор професійно розписав простий алгоритм поведінки в ситуації комунікативної агресії.

А якщо у вас залишилося ще трохи часу, то пропоную вам зачекати на другу порцію під назвою «Вимоги до сучасного оратора».

БЕЗКОШТОВНО
Дізнайся 7 дієвих способів, що допоможуть тобі позбутися страху та хвилювання перед виступом.
Скачати

1 thought on “Вимоги до сучасних публічних виступів (частина 1)”

  1. Pingback: Вимоги до сучасних публічних виступів (частина 2) - Майстерня Лева

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!
БЕЗКОШТОВНО
Дізнайся 7 дієвих способів, що допоможуть тобі позбутися страху та хвилювання перед виступом.
Скачати