Багато презентацій провалюються з тріском не тому, що спікер не є експертом чи матеріал не був практичним. Вони зазнають краху через нудну подачу. Автор книжки «Рок-презентація. Як додати до свого виступу пристрасті та експресії» поставив за ціль допомогти вам зробити ваші публічні виступи ЗАХОПЛЮЮЧИМИ. Готові зробити ваші презентації більш НАСИЧЕНИМИ, ІНТЕРАКТИВНИМИ та такими, що ЗАЧІПАЮТЬ ЗА ЖИВЕ та ЗАПАМ’ЯТОВУЮТЬСЯ надовго? Якщо відповідь «Так», то залишається просто взяти поради та почати використовувати вже на наступному вашому виступі. Додайте року до своєї мови, не втрачаючи глибини та охоплення проблеми.
Сьогодні пропоную вам 10 порад від Найджела Барлоу. На думку автора між сильною презентацією та виступом рок-групи є багато спільного.
«Завдання не в тому, щоб стібатися, як Джаггер, чи стрибати в зал на руки натовпу, як Іггі Поп, і я не припускаю, що ваші слухачі заспівають аллілую, розмахуючи мобільниками, після того, як ви їм повідомите деталі нової схеми постачання. Та я припускаю, що ви зможете повною мірою заволодіти їхньою увагою.»
Пам’ятайте, що слово «любитель» пов’язане зі словом «любити». Щоб налагодити контакт з аудиторією – будьте пристрасними, продемонструйте своє відношення до теми виступу. Ваша аудиторія відчуватиме ваше відношення до того, про що ви розповідаєте. Ваше завдання знайте свої оригінальні слова. Також залишайтеся собою, будьте реальною людиною, а не холоднокровним спікером, завдання якого в тому, щоб послідовно та безпристрасно повідомити ряд фактів. Відсутність відкритості може поставити хрест на успіху вашої презентації.
Для спікера та слухача час біжить по-різному. Було багато випадків коли публіка відверто нудьгувала, а інколи й засинала під час виступу спікера. А от випадків того, що спікер заснув під час свого виступу ще не бувало. Ідея проста – подивіться на динаміку вашого виступу з точки зору людини, яка буде вас слухати. Що необхідно додати до вашого виступу, щоб зробити його динамічнішим?
Автор книжки пропонує концентруватися на суті. Не намагайтеся сказати якомога більше та охопити максимально широко тему свого виступу, залишившись при цьому на поверхні. Копайте вглиб. Розпочніть з того, що виділіть ключову ідею вашого виступу та сформулюйте її максимально лаконічно – у вас 140 символів, щоб написати ядро вашого виступу.
Багато спікерів запороли свій публічний виступ через в’ялий та невиразний початок. Вони з перших слів почали мямлити та демонструвати невпевненість у собі. Розпочинаючи свій виступ у такому стилі ви ризикуєте так і не потрапити на одну хвилю з аудиторією. Вони залишаться байдужими.
З чого можна розпочати свій виступ, щоб він був сильним і додав вам фори? І хоча в дописі «з чого почати свій виступ» я вже наводив варіанти початку з конкретними прикладами, автор додав ще кілька варіантів до цього списку.
Для початку спробуйте помовчати. Дайте 3-4 секунди для того, щоб усі заспокоїлись та роздивилися вас. Пригадайте як в залі починає панувати тиша, коли диригент витримує паузу перед початком виконання чергового твору.
Для того щоб одразу захопити увагу публіки ви можете розпочати з провокації. Наприклад, в автора книжки був випадок, коли йому необхідно було виступати перед менеджерами з різних компаній. За пів години до виступу організатор, у своїй розмові з ним сказав: «Найджел, ніхто більше не турбується про клієнтів». І ця фраза стала зачином до презентації. А для того, щоб додати більшої переконливості, автор сказав її двічі. Щоб кожен зміг її почути та подумати над нею.
Ключову ідею необхідно повторити кілька разів. Це як приспів в пісні. Тільки в пісні приспів має звучати завжди однаково, а в презентації у вас є можливість змінювати його форму, залишаючи незмінним суть. Найджел для того, щоб повертати публіку до ключової ідеї після чергового пояснення, використовує запитання до публіки. Щось на кшталт таких запитань:
Зрозуміло?
Впізнаєте?
Корисно (теорію можна застосувати на практиці)?
Кожен куплет – це теоретичне пояснення, а приспів – це повернення до ПРАКТИКИ.
З цим прийомом необхідно бути максимально обережним. Суть його в тому, щоб розхитати публіку. Замість того, щоб тримати слухачів завжди на позитиві, ви влаштовуєте «маятник» – у своєму виступі розповідаєте як про піднесення (позитив) так і про падіння (негатив). Прикладом такого мінору може бути історія провалу або згадування за трагічні випадки.
Також до мінорних технік належить озвучення сумнівів стосовно вашої головної ідеї. Це давній ораторський прийом, який дозволяє привернути увагу слухачів. І коли ця місія виконана, ви можете знову повертатися до приспіву.
Коментар від мене: чудовим прикладом використання техніки «маятник» є виступ Бенаджія. Спікеру вдається заставити публіку сміятися, потім – плакати, і знову сміятися. У своєму влозі спікер розповідає що ця техніка є дуже важливою, якщо ми дійсно хочемо зачепити не мозок наших слухачів, а торкнутися серця. Бенаджія застерігає користуватися цим прийомом обережно – якщо ви ведете слухачів в мінор, то маєте чітко розуміти що дозволить вам витягнути їх в «мажор». Багато виступів провалилися через те, що спікер повівши публіку в «мінус», не зміг витягнути аудиторію з цього стану.
Якщо ви не бачили його виступу, то обов’язково подивіться. Зверніть увагу на “емоційні качелі” – сміятися, плакати та знову сміятися.
Якщо ви вирішили додати до своєї презентації «висловлення сумнівів», то не думайте залипати в цій темі надовго, – повертайтеся до головної ідеї та продовжуйте її розкривати.
Хоча більшість спікерів знають, що недостатньо просто підсумувати виступ. Вони все одно продовжують наступати на ті самі граблі. Або ще гірше – завершують фразами «Як жаль, що час підійшов до завершення» або «ееее, ну, мабуть, у мене все. Буду завершувати. Вибачте».
Професійний спікер ніколи не буде завершувати свій виступ на такій ноті. Кінцівка має запам’ятатися. Хороша пісня та, яка продовжує звучати в нашій голові навіть тоді, коли ми покинули концерт.
Для того щоб кінцівка вашого виступу була направду потужною, ви можете підвищити інтенсивність подачі матеріалу. А як щодо того, щоб зробити кінцівку більш пам’ятною? Найджел ділиться власним досвідом.
«Для мене за 10 хвилин до закінчення годинної презентації настає момент коли необхідно зробити паузу та зосередитися. Я можу подумки собі сказати: «Потужний фінал». І у будь-якому випадку «підвищую градус». Якщо ви говорите спокійним тоном, настає час додати гучності. Якщо ви знаходитесь в глибині сцени – підійдіть ближче до слухачів.»
Найджел Балоу
спікер
Історія – один з найкращих варіантів для завершення виступу. Вона завжди емоційна та бере за живе. Якщо ж ви бажаєте завершити жартом, то це має бути жарт, в якому ви впевнені.
Найджел ділиться власною фішкою. Інколи він робить з фіналу кульмінацію. Тобто, після завершення виступу усі розпочинають вставати. І в цей момент він може сказати: «Прошу вибачення, але вам не здається, що ми щось забули?». І коли публіка знову сіла, він повертається до того питання, з якого розпочинав свій виступ. Цю техніку він називає «повернення».
Ми боїмося невідомого і попередня розвідка перед виступом дозволить зменшити цей страх.
Та розвідку необхідно робити лише стосовно місця, де будете виступати, – досліджувати необхідно і свій стиль виступу. Ваш фірмовий стиль виступу формується за рахунок ваших фішок. Розвиваючи свої сильні сторони ви зможете підсилити вплив на слухача.
У своїй книзі автор наполягає на тому, що спікер має мати свій райдер (список вимог до організатора). В цьому документі необхідно прописати навіть тип та фірму виробника мікрофону, розміщення екранів, вимоги до розміщення кабелів та наявності комп’ютерів і ще багато технічних речей. Якщо це адаптувати до українського ринку, то це не прописується в райдері (вимоги до організаторів). Ми не вимагаємо цього, а скоріше взнаємо в організаторів деякі речі, які для нас важливі. Наприклад, який мікрофон буде використовуватися, чи є можливість підключити власний мікрофон.
В одному інтерв’ю Радислав Гандапас розповідає, що їздить на виступи зі своєю технікою. Це гарантія того, що звук буде якісним і батарейка в мікрофоні не розрядиться під час виступу.
Професійні американські спікери доволі часто виступають з мотиваційними промовами в компаніях на запрошення керівників. І для того, щоб виступ мав максимально якісний контент, необхідно шукати можливість поспілкуватися із замовниками. В розмові з ними ставте запитання, як це розбив детектив Коломбо. Такими запитаннями можуть бути:
Запитання задають напрямок для відбору матеріалу, але все одно цей матеріал має знаходити відгук у вас самих. Ваші слова мають йти глибоко з вашого серця. Саме завдяки цьому у вашому виступі з’являється переконливість та ентузіазм, які неймовірно важливі для виступу в стилі рок.
Виступ необхідно тренувати. Для першої репетиції виділіть одну-дві години. Уявіть собі, що виступати необхідно завтра. Деталі є важливими, але на першій репетиції зосередьтеся на основних ідеях. Пообіцяйте собі вернутися до деталей згодом.
В рок-музиці є так звані «поуер-акорди» – це акорди, які надають звучанню музики потужності та енергії. Що може стати такими акордами у вашому виступі?Перш за все, ваші виступи будуть потужнішими за рахунок історій. Особливу увагу звертайте на особисті історії – саме вони найбільше зачіпають почуття слухачів. Кожному з нас є про що розповісти. Необхідно просто знайти СМІЛИВІСТЬ зробити це. Історії здатні вдихнути життя в найсухіші та найабстрактніші теми.
Найджел Бароу радить, як один у варіантів пошуку історії для свого виступу, поставити питанням «А як це виникло?» Інколи це запитання дозволяє краще зрозуміти суть теми.
Важливо щоб ваші історії створювали картинки в головах ваших слухачів. Говоріння про абстракції – це перевірений спосіб втратити увагу публіки, а значить і провалити свій виступ. Перетворюйте абстракції в образи, використовуючи історії або вибудовуючи аналогії.
В історіях важливо звертатися не лише до картинок, але й до усіх відчуттів. Тому, розповідайте про свої відчуття, описуйте смак та запах, діліться враженнями від почутого. Заставте людей не лише розуміти, але й відчувати.
Велику увагу необхідно приділити вибору назви вашого виступу. Назва приверне увагу і задасть очікування. Одним із варіантів зробити першокласний заголовок до вашого виступу – заперечити загальноприйняту думку. Наприклад, Марк Маккормак назвав свою книжку «Чого не навчать в Гарвардській школі бізнесу?».
Якщо на початку виступу ви можете зачепити вашу аудиторію за допомогою чіпкої назви, то в самому виступі таким магнітом увагу може стати візуальні мнемоніки – речі, які ви візьмете з собою на сцену та будете пояснювати за допомогою них свої ідеї. Автор наводить приклад, в якому він на сцену виходить з вішаком, взятим зі свого номера, та просить усіх згадати за їхні власні «вішаки» – за ті речі, які в середині організації виглядають дріб’язковими, але з точки зору клієнта допікають йому і додають величезну кількість незручностей.
В книзі «Рок-презентація: як надати своєму виступу пристрасті та експресії» ви знайдете ще багато фішок та життєвих історій від Найджела Барлоу. А якщо вам до смаку рок, то книжка поповнить ваш плей-лист, бо автор описуючи свої принципи створення потужної презентації, часто посилається на конкретні рок пісні, які надихнули на створення нових фішок для виступів. Книжка чудово підійте і як для тих, хто тільки розпочинає виступати, так і для досвідчених спікерів, які полюють за новими фішками.
Якщо ви бажаєте отримати ще більше порад стосовно того, як додати року до ваших презентацій, придбайте книжку в одному з інтернет-магазинів.
ROZETKA.UA | KNIGA.BIZ.UA | YAKBOO.UA
Громадяни України! Що ми чуємо сьогодні? Це не просто вибухи ракет, бої, гул авіації. Це…
Фокуси мовлення (мови) - це психологія впливу в чистому вигляді. Якщо уникати надскладної наукової термінології,…
Самопрезентація багатьом дається важко. Здавалося б, що може бути складного у тому, щоб коротко розповісти…
Артикуляційна гімнастика дозволить вам говорити чіткіше, але це лишень технічний бік... Насправді ви отримаєте значно…
Якщо ви хоча б краєм вуха чули про публічні виступи, то про таку людину, як…
Ми щодня розмовляємо. Це для нас стало настільки звичним процесом, що не помічаємо, наскільки важливу…
This website uses cookies.