fbpx

Вимоги до сучасних публічних виступів (частина 2)

Правила гри змінюються. А якщо хтось цього ще не усвідомив, то ризикує бути шахістом, який опиняється на футбольному полі з набором шахів у руках. Що йому робити? Про це раніше треба було думати.

Щось схоже відбувається і з публічними виступами. Одні швидко вловлюють тренди та використовують ці знання для інтенсивного руху вперед, інші – наосліп рухаються у звичному напрямку… навіть якщо на них там очікує лише провалля та вічна пам’ять. 

Як бути серед перших та, ненароком, не виявити себе в рядах других?

Половину відповіді ви вже отримали у попередньому дописі. Друга половина інсайтів очікує на вас ось тутечки. Не будемо довго стартувати та одразу перейдемо до суті:  до 5 ідей, що допоможуть вам швидко заапгрейдити свої виступи до останньої версії.

1. Магія діалогу

У чому сила Facebook? Чому пости одних людей бачать тисячі користувачів, а пости інших – лічені одиниці? Хтось скаже: “Річ у кількості підписників”. Інші заперечать: “Річ у вмінні писати захопливо”. Треті скажуть: “То просто класні фотки опубліковані”. Відповідей може бути багато. Успіх немає однієї складової. Та серед названих інгредієнтів успішного допису не був названий, як це кажуть американці, “таємний соус”, ім’я якому “інтерактив”. Що менше ваш профіль нагадує радіо і що більше він схожий на розмову двох друзів, то популярнішими будуть ваші дописи.

Виступ спікера – це “живий допис”. Просто його не читають, а слухають та дивляться. Формат інший – а складові ті самі. Про це варто пам’ятати та додавати до свого виступу більше інтерактиву.

Якщо ви прихильник Євгенія Черняка, то знаєте, що всі його публічні виступи проходять у форматі “запитання-відповідь”. Ось він – суцільний інтерактив у публічному виступі. Виступи мільйонера завжди збирають повні зали та мають десятки, а то й сотні тисяч переглядів. Задумайтесь над цим.

Не знаю, чи цей формат підходить під вашу тематику, та якщо ви додасте до своїх презентацій більше інтерактиву, то у виграші будуть усі.

2. X Æ A-ХІІ

4 травня 2020 року Ілон Маск вшосте став батьком. Сина назвали “X Æ A-ХІІ”. Когось називають на честь дідуся чи бабусі, а когось на честь літака-розвідника. Ось такий ось хайп.

Про імена важливо не лише тоді, коли у вашій сім’ї має народитися дитина. Виступ теж потребує назви. Саме назва може стати тим магнітом, який притягне людей послухати вас.

А чи задумувалися ви над тим, як вони сюди потрапили. З чого почався їх шлях сюди? Адже у кожного є сотні речей, які необхідно було зробити ще вчора.

Для багатьох людей в аудиторії шлях розпочинався з назви вашого виступу – вашої обіцянки, яку ви дали їм, розраховуючи на те, що люди прийдуть та вислухають вас.

Чи задумувалися ви над тим, як назвати ваш виступ? Адже це має значення.

зоровий контакт з аудиторією

3. Ви можете за це жити

Професійний спікер – професія, яка неймовірно швидко почала розвиватися в США в другій половині ХХ століття. Чим особливі представники цієї професії? Усе дуже просто – це люди, які на хліб з маслом, а дехто і на приватний острів заробляють спікерством. Вони себе називають по-різному: мотиваційний спікер, трансформаційний спікер, натхненний спікер. Епітети змінюються, іменник залишається константою. Якщо таку людину ви запросите виступити на конференції, то готуйтеся отримати рахунок на к$ 10+

В Україні ринок спікерства тільки зароджується. Тому і суми будуть іншими, і якість рідко коли буде на відповідному рівні. Та якщо ви готові увійти в цю нішу та готові працювати на собою (акторство, дикція, сторітелінг, енергетика, робота з публікою), то ласкаво прошу.

Тут головне пам’ятати, що треба мати розвинену онлайн-платформу, на яку ви зможете перенести всі свої ресурси під час чергового карантину. 

4. На старт, увага, пітчинг

У попередньому дописі я вже згадував про те, що сучасні виступи все частіше мають на меті мотивувати слухачів до дії. У зв’язку з цим особливо актуальним стає формат пітчу, короткої промови з метою переконати слухачів у цінності своєї ідеї. Це може бути виступ стартаперів перед інвесторами або виступ автора книжки перед видавництвом. В обох ситуаціях пітчинг має на меті об’єднати автора ідеї з людьми, які мають ресурс і готові підтримати втілення ідеї. Так світлі інноваційні ідеї втілюються в реальність та змінюють наші життя.

як втримати увагу публіки

5. В пошуках автентичності

Одного разу, стоячи в довжелезній черзі за київською перепічкою (маю такі гастрономічні гріхи), я впізнав одного чоловіка. Спочатку думав, що помилився. Та придивившись ретельніше, я зрозумів, що це саме та людина, про яку я подумав в перші секунди.

Що змусило засумніватися в моїй першій здогадці? Правильна відповідь – зовнішній вигляд.

Поясню детально.

Хоча особисто не був знайомим з цим чоловіком, та неодноразово переглядав його відео з уроками по розвитку голосу. На екрані я завжди бачив охайно вдягнутого, доглянутого, енергійного чоловіка. А що я побачив у черзі за перепічкою? Я побачив людину, яка одягнена в пом’ятий одяг не першої свіжості та просто жахливе поєднання сорочки, штанів та сандалів.

Це нагадало мені сцену з кінофільму, у якому сім’я, яка не дуже заможно живе, намагається справити враження на гостей, розставляючи по квартирі різноманітні елементи “статусності”.

Я розумію, що у світлі софітів ми прагнемо мати кращий вигляд, ніж у повсякденному житті. Та якщо ця різниця є надто великою, то втрачається останній і, можливо, найважливіший інгредієнт сучасного спікера – автентичність.

Публіка прагне побачити та почути справжню людину, з її болем та щастям, з її переконаннями та мріями. І якщо замість цього люди отримують просто набір “вивірених красивих гасел”, то починають відчувати себе обманутими. Мабуть, чудовим прикладом такої автентичності був Стів Джобс з його білими кросівками, синіми джинсами, чорною водолазкою та ідеєю “думай по-іншому”.

Задумайтесь: у чому ваша автентичність? Наскільки ви змінюєтесь коли виходите на сцену?

Підсумки

Я хотів би сказати, що ці 10 ідей, про які я розповів у двох дописах, – це все, що вам необхідно втілити в життя. І кар’єра успішного спікера вам гарантована. Та ніщо в цьому світі не є настільки постійним, як зміни. Ці 10 ідей дадуть вам фору вже сьогодні. А якщо вам цікаво зазирнути, що буде актуальним для оратора майбутнього, то про це поговоримо в окремому дописі.

Дійте!

P.S. Вірю, що кожен із цих 10 пунктів важливий. А отже, потребує детальної розповіді – покрокових інструкцій та реальних прикладів. Про яку із цих вимог ви хотіли б дізнатися більше?

P.P.S. Напишіть в коментарях відповідь. Для мене неймовірно важливий ваш зворотній зв’язок.

БЕЗКОШТОВНО
Дізнайся 7 дієвих способів, що допоможуть тобі позбутися страху та хвилювання перед виступом.
Скачати

2 thoughts on “Вимоги до сучасних публічних виступів (частина 2)”

  1. Валерія

    Привіт! Дякую за цікаві, натхненні статті, що спонукають розвиватися не лише в публічних виступах, а й загалом. Цікаво більше дізнатися про пітчинг і як його поєднати з онлайн-форматом.

    1. Адрій Степура

      Валерія, привіт.

      Зараз розробляю програму по пітчингу. Планую в кінці місяця провести її в оффлайн режимі, а на грудень вже запланував онлайн.
      Обирай зручний для себе варіант. В розсилці буду анонсувати ці події – тому не пропустиш їх.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!
БЕЗКОШТОВНО
Дізнайся 7 дієвих способів, що допоможуть тобі позбутися страху та хвилювання перед виступом.
Скачати