ораторське мистецтво

Сучасний оратор. 3 стилі потужної подачі.

Сучасний оратор? Який він? І зараз я не маю на увазі роль оратора… Кожної миті ви перебуваєте в одній з трьох ролей: експерта, маркетолога та лідера. Кожна із цих ролей має свої особливості. Я розповім вам про кожну з них, а ви спробуйте зрозуміти, в якій із цих ролей ви перебувайте найчастіше під час своїх виступів.

1. Оратор – експерт

Експерт говорить з позиції власного досвіду. Саме його багатий і унікальний досвід надає йому можливість позиціонувати себе як  «експерта». І коли така людина опиняється в ролі спікера, то вона насамперед ділиться власними знаннями, розповідає про експерименти та їхні результати. Ключове слово цієї ролі – «Я». 

Хоча інколи такий оратор може говорити й безособово. Наприклад, коли описує світові тенденції чи розповідає про якісь факти чи статистику. Тоді вже не спікер буде в центрі уваги, а інформація, про яку розповідають зі сцени.

Коли ви чуєте фразу, на кшталт: «Сьогодні Я розповім вам про те, як відкривав свої перші стартапи та яку ціну Мені довелося за це заплатити» чи «У світі існує понад 1 мільйон людей, що мріють про власний стартап та мають усі ресурси для цього», – то знайте, що зараз спікер перебуває в ролі експерта.

2. Оратор – маркетолог

Маркетолог говорить з позиції інтересів публіки. Його найпопулярніші слова: «Ти» і «Ви». Будучи в цій ролі, оратор використовує магію одного з найголовніших законів комунікації – розмовляйте про вашого співрозмовника. У ролі маркетолога вміють працювати усі без винятку професійні спікери. Завдяки цій позиції вам легко розповідати про проблеми ваших слухачів та влаштовувати їм подорож у часі, описуючи їхні дії та переживання в ситуаціях, що тільки можуть з ними трапитися.

Спікер, перебуваючи в цій ролі, ставить в центр уваги свого слухача – він головний герой його розповіді, про його життя, болі та мрії він буде говорити. Оратор апелює до наших особистих інтересів і цим намертво приковує увагу до себе. Таким спікерам легко пробачити занудство в подачі (чого не можна сказати про роль експерта).

Коли ви чуєте фрази, що розпочинаються словами «Чи було з вами таке, що …?» Або «Уявіть собі…», то знайте, що з вами зараз розмовляє маркетолог.

3. Оратор – лідер

Лідер об’єднує людей довкола масштабної цілі, яку він пропонує аудиторії. Улюблене слово спікера в такій ситуації – «Ми». Так само як і маркетолог, від часто апелює до болю та мрій своїх слухачів. Цей оратор робить це лише з однією метою – показати, як багато нас об’єднує. 

Політтехнологи добре знають, що ніщо так добре не об’єднує людей, як наявність спільного ворога. Саме тому спікер у цій ролі доволі часто вдається до прийому «протиставлення» (ми-вони).

У сучасних виступах цю роль оратори використовують  вкрай рідко. Та коли приходять революційні часи, то кількість агітаційних промов зростає, як курс долара під час чергової економічної кризи, і на перший план виходять саме спікери-лідери.

Підсумки

Важливо розуміти, що кожна з цих ролей має своє місце і свою роль. Професійний спікер вміє упродовж усього виступу переходити з однієї ролі в іншу для того, щоб мотивувати кожного зі слухачів до змін.

Якщо ви зараз перечитаєте ще раз цей розділ, то помітите, як я переключався з ролі експерта на роль маркетолога і навпаки. Хай це буде практичним завданням, яке допоможе налаштувати ваше мислення розрізняти, в якій ролі зараз перебуває спікер.

Адрій Степура

Тренер з публічних виступів (провів 190+ місячних курсів) та автор книжки "WOW-виступ по-українськи". Поціновувач творчості Стівена Кінга, Фредріка Бакмана та Франка Тілье. Люблю море та степ - це саме ті місця, де оку немає за що зачепитися. Амбасадор калістеніки, мінімалізму та стоїцизму.

Recent Posts

Звернення Президента України Володимира Зеленського 24 лютого 2022 року

 Громадяни України!       Що ми чуємо сьогодні? Це не просто вибухи ракет, бої, гул авіації. Це…

7 місяців ago

Фокуси мовлення: 14 прийомів переконування

Фокуси мовлення (мови) - це психологія впливу в чистому вигляді. Якщо уникати надскладної наукової термінології,…

8 місяців ago

Успішна самопрезентація експерта. Як розповісти про себе на сцені?

Самопрезентація багатьом дається важко. Здавалося б, що може бути складного у тому, щоб коротко розповісти…

1 рік ago

Артикуляційна гімнастика

Артикуляційна гімнастика дозволить вам говорити чіткіше, але це лишень технічний бік... Насправді ви отримаєте значно…

2 роки ago

Камасутра для оратора. 7 порад від Радислава Гандапаса

Якщо ви хоча б краєм вуха чули про публічні виступи, то про таку людину, як…

2 роки ago

Постановка голосу та мовлення. Стратегія

Ми щодня розмовляємо. Це для нас стало настільки звичним процесом, що не помічаємо, наскільки важливу…

2 роки ago

This website uses cookies.