Сучасний оратор? Який він? І зараз я не маю на увазі роль оратора… Кожної миті ви перебуваєте в одній з трьох ролей: експерта, маркетолога та лідера. Кожна із цих ролей має свої особливості. Я розповім вам про кожну з них, а ви спробуйте зрозуміти, в якій із цих ролей ви перебувайте найчастіше під час своїх виступів.
Експерт говорить з позиції власного досвіду. Саме його багатий і унікальний досвід надає йому можливість позиціонувати себе як «експерта». І коли така людина опиняється в ролі спікера, то вона насамперед ділиться власними знаннями, розповідає про експерименти та їхні результати. Ключове слово цієї ролі – «Я».
Хоча інколи такий оратор може говорити й безособово. Наприклад, коли описує світові тенденції чи розповідає про якісь факти чи статистику. Тоді вже не спікер буде в центрі уваги, а інформація, про яку розповідають зі сцени.
Коли ви чуєте фразу, на кшталт: «Сьогодні Я розповім вам про те, як відкривав свої перші стартапи та яку ціну Мені довелося за це заплатити» чи «У світі існує понад 1 мільйон людей, що мріють про власний стартап та мають усі ресурси для цього», – то знайте, що зараз спікер перебуває в ролі експерта.
Маркетолог говорить з позиції інтересів публіки. Його найпопулярніші слова: «Ти» і «Ви». Будучи в цій ролі, оратор використовує магію одного з найголовніших законів комунікації – розмовляйте про вашого співрозмовника. У ролі маркетолога вміють працювати усі без винятку професійні спікери. Завдяки цій позиції вам легко розповідати про проблеми ваших слухачів та влаштовувати їм подорож у часі, описуючи їхні дії та переживання в ситуаціях, що тільки можуть з ними трапитися.
Спікер, перебуваючи в цій ролі, ставить в центр уваги свого слухача – він головний герой його розповіді, про його життя, болі та мрії він буде говорити. Оратор апелює до наших особистих інтересів і цим намертво приковує увагу до себе. Таким спікерам легко пробачити занудство в подачі (чого не можна сказати про роль експерта).
Коли ви чуєте фрази, що розпочинаються словами «Чи було з вами таке, що …?» Або «Уявіть собі…», то знайте, що з вами зараз розмовляє маркетолог.
Лідер об’єднує людей довкола масштабної цілі, яку він пропонує аудиторії. Улюблене слово спікера в такій ситуації – «Ми». Так само як і маркетолог, від часто апелює до болю та мрій своїх слухачів. Цей оратор робить це лише з однією метою – показати, як багато нас об’єднує.
Політтехнологи добре знають, що ніщо так добре не об’єднує людей, як наявність спільного ворога. Саме тому спікер у цій ролі доволі часто вдається до прийому «протиставлення» (ми-вони).
У сучасних виступах цю роль оратори використовують вкрай рідко. Та коли приходять революційні часи, то кількість агітаційних промов зростає, як курс долара під час чергової економічної кризи, і на перший план виходять саме спікери-лідери.
Важливо розуміти, що кожна з цих ролей має своє місце і свою роль. Професійний спікер вміє упродовж усього виступу переходити з однієї ролі в іншу для того, щоб мотивувати кожного зі слухачів до змін.
Якщо ви зараз перечитаєте ще раз цей розділ, то помітите, як я переключався з ролі експерта на роль маркетолога і навпаки. Хай це буде практичним завданням, яке допоможе налаштувати ваше мислення розрізняти, в якій ролі зараз перебуває спікер.
Громадяни України! Що ми чуємо сьогодні? Це не просто вибухи ракет, бої, гул авіації. Це…
Фокуси мовлення (мови) - це психологія впливу в чистому вигляді. Якщо уникати надскладної наукової термінології,…
Самопрезентація багатьом дається важко. Здавалося б, що може бути складного у тому, щоб коротко розповісти…
Артикуляційна гімнастика дозволить вам говорити чіткіше, але це лишень технічний бік... Насправді ви отримаєте значно…
Якщо ви хоча б краєм вуха чули про публічні виступи, то про таку людину, як…
Ми щодня розмовляємо. Це для нас стало настільки звичним процесом, що не помічаємо, наскільки важливу…
This website uses cookies.